X
   
 
    • بانک پارسیان درمیان 500موسسه مالی اسلامی جهان جایگاه نهم را به دست آورد

      بانک پارسیان درمیان 500موسسه مالی اسلامی جهان جایگاه نهم را به دست آورد

      معاون طرح و برنامه بانک پارسیان : بانک پارسیان درمیان 500موسسه مالی اسلامی جهان جایگاه نهم را به دست آورد

      ;;;; فريدون توده فلاح ضمن بيان اينکه نشريه بنکر در گزارش ماه نوامبر خود به بررسي 500موسسه مالي اسلامي برتر دنيا پرداخته و وضعيت اين موسسات را بر اساس آخرين وضعيت دارايي هاي منطبق بر شريعت،سودآوري و بازده سرمايه مورد مطالعه قرار داده است گفت:بانک پارسيان بر اساس اين رتبه بندي از جايگاه يازدهم که پيشتراز آن برخوردار بود به رتبه نهم ارتقا يافته است.

      ;;;; به گزارش روابط عمومي بانک پارسيان،معاون طرح و برنامه بانک در گفتگويي با رسانه ها افزود:اين گزارش نشان مي دهد که بانک پارسيان به لحاظ شاخص ميزان دارايي هاي منطبق بر شريعت در ميان بانک هاي خصوصي کشور مقام اول و در ميان کل بانک هاي کشور مقام ششم را در اختيار دارد.

      ;;;; وي سپس به رشد گرايش استفاده از ابزارهاي مالي اسلامي در ميان کشورهاي مختلف جهان اشاره کرد و گفت:گزارش اخير بنکر که موسسات مالي 48 کشور جهان را مورد مطالعه قرار داده نشان از رشد 6/28درصدي دارايي هاي منطبق بر شريعت در مقايسه با سال گذشته دارد که حاکي از اقبال بيشتر کشورها به بانکداري اسلامي است.

      ;;;; توده فلاح در اين گفتگو همچنين به تشريح جايگاه بانک پارسيان در نظام بانکي کشور پرداخت و گفت:بانک پارسيان در حال حاضر با برخورداري از 182 هزار ميليارد ريال منابع در ميان بانک هاي خصوصي کشور مقام نخست و در نظام بانکي کشور پس از چهار بانک بزرگ دولتي مقام پنجم را در اختيار دارد و به لحاظ حجم تسهيلات اعطايي با 126هزار ميليارد ريال،معادل 70 درصد از کل سپرده ها مي باشدو بدين لحاظ نيز در ميان بانک هاي خصوصي در جايگاه نخست قرار دارد.

      ;;;; توده فلاح گفت:سهم ما از نقدينگي در اختيار بانک هاي کشور 10درصد و از نقدينگي در اختيار بانک هاي خصوصي کشور حدود40درصد است.

      ;;;; وي سپس افزود:اين جايگاه در حالي به دست آمده که بانک پارسيان در برهه کنوني تنها212 شعبه در سراسر کشور دارد و تعداد کارکنان آن نزديک به 4هزار نفر هستند.

      ;;;; معاون طرح و برنامه بانک پارسيان در بخش ديگري از گفتگوي خود با خبرنگاران از تحقق بخش عمده EPS495ريالي بانک با 7500ميليارد ريال سرمايه خبر داد و در اين خصوص گفت:بر اساس گزارش شهريور ماه بانک به سازمان بورس،تا پايان شهريور ماه براي هر سهم 220ريال سود محقق شده بود که اين ميزان معادل 44درصد از اهداف پيش بيني شده بود و مطمئنا تا پايان سال سود تعيين شده محقق خواهد شد.
      ;;;; توده فلاح همچنين از قصد بانک پارسيان براي افزايش سرمايه تا ميزان 9000ميليارد ريال ظرف چند ماه آينده خبر داد.
      ;;;; وي با بيان اينکه بانک پارسيان در زمينه بانکداري نوين جايگاه قابل توجهي را در نظام بانکي کشور کسب کرده است افزود:بانک پارسيان به طور ويژه در بانکداري الکترونيکي به لحاظ استفاده از کارت هاي بانکي،خودپردازها،کارتخوان هاي فروشگاهي و درون شعبه اي نيز وضعيت مطلوبي دارد.
      معاون طرح وبرنامه بانک پارسيان در همين چارچوب گفت:ما با صدور بيش از 5ميليون کارت صادره،در شبکه بانکي کشور مقام ششم را در اختيار داريم،با 236هزارکارت اعتباري صادر شده به اين لحاظ در شبکه بانکي رتبه نخست را در اختيار داريم وبا صدورحدود 4ميليون کارت خريد و هديه در نظام بانکي کشور مقام دوم را دراختيار داريم.
      توده فلاح در ادامه گفت:بانک پارسيان با 5/4ميليون تراکنش بر روي پايانه هاي فروش در شبکه بانکي کشور مقام اول را دارد و به لحاظ دارا بودن ابزارهاي پرداخت الکترونيک همچون خودپرداز وکارتخوان هاي فروشگاهي و شعب با 133 هزار دستگاه رتبه سوم را در نظام بانکي کشور در اختيار دارد و تا پايان سال اين ابزارها به 200 هزار دستگاه افزايش خواهد يافت.

      ;;;; معاون طرح و برنامه بانک پارسيان در بخش بعدي گفتگو به معرفي خدمات جديد بانک پارسيان پرداخت و همچنين در خصوص برخي ازخدمات و طرح هاي اين بانک که به زودي اجرايي خواهد شد توضيحاتي را ارائه کرد.
      وي در همين چارچوب از طرح بانک - بيمه پارسيان bancassurance)) به عنوان يکي از مهم ترين و جذاب ترين اين طرح ها نام برد و گفت:اين طرح با مشارکت بانک، بيمه و بيمه امين پارسيان به اجرا در آمده و هم اکنون اين خدمت در50 شعبه منتخب بانک ارائه مي شود و به زودي همه شعب بانک در سراسر کشوراين خدمت را ارائه خواهند داد.
      ;;;; معاون طرح و برنامه بانک پارسيان در خصوص ماهيت و مزاياي اين خدمت گفت:در اين طرح بانک به منزله کارگزار شرکت بيمه پارسيان است و اين بيمه، بيمه عمر و سرمايه گذاري اي است که بنا به درخواست مشتري و براساس ميزان سرمايه گذاري اي که مشتري انتخاب مي کند و در ادوار مشخص زماني انجام مي دهد، از مزاياي آن برخوردار مي شود.
      ;;;; وي در همين چارچوب افزود:مشتري سپرده گذار پس از اينکه سپرده گذاري را انجام داد بعد از زمان مشخصي سودي را به صورت مستمري و حقوق بازنشستگي دريافت مي کند و در واقع مي توان گفت اين خدمت به نوعي بيمه خويش فرماست و به افراد عادي که نمي توانند به لحاظ محدوديت هاي قانوني از مزاياي بيمه خويش فرما برخوردار شوند کمک مي کند که از اين طريق، به تامين آتيه خود و اعضاي خانواده بپردازند.
      توده فلاح همچنين ادامه داد:کسي که اقدام به خريد اين نوع بيمه سرمايه گذاري کرده در پايان يک دوره مشخص از مزاياي درآمد ماهيانه برخوردار خواهد شد و در صورتي که فوت نمايد، ورثه وي از کل سرمايه به اضافه سود بيمه منتفع مي گردند.

      ;;;; معاون طرح و برنامه بانک پارسيان در خصوص چگونگي ارائه اين خدمت در شعب بانک نيز گفت:کاربران پشت باجه در شعب وظيفه راهنمايي مشتريان را براي دريافت اين خدمت بر عهده خواهند داشت و نمايندگان بيمه پارسيان حاضر در شعب به صدور بيمه نامه خواهند پرداخت.
      ;;;; وي از ورود بانک پارسيان به حيطه بانکداري سرمايه گذاري خبر داد وگفت:يکي از ابزارهاي بانکداري سرمايه گذاري اوراق مشارکت در بازار رهن ثانويه است و ما قصد داريم اين ابزار را در ايران رواج دهيم.
      ;;;; توده فلاح در خصوص ماهيت اين ابزارگفت:مشترياني که ازما تسهيلات مسکن دريافت کرده اند اسناد رهني را نزدما گذاشته اند وشرکت ثانويه اي به عنوان شرکت سرمايه گذار بر اساس ارزش فعلي اين اسناد اقساط بانک را پيشاپيش به بانک پرداخت مي کند و به پشتوانه اين اسناد اوراقي را با بهايي مشخص و نرخ سودي مشخص منتشر مي کند که معمولا از نرخ سود بانکي بالاتر است.
      ;;;; وي در همين چارچوب افزود اين اقدام با مجوز بانک مرکزي و سازمان بورس اوراق بهادار صورت مي گيرد.خريداران اين اوراق هرماه سود علي الحساب تعيين شده را دريافت مي کنند .آنها هم مي توانند تنها سود را دريافت کنند و هم سود و قسمتي از اصل سرمايه خودرادريافت کنند.
      ;;;; توده فلاح همچنين خبرداد:ترتيبي داده شده که کارت هاي نقدي بانک پارسيان در امارات قابليت استفاده داشته باشد و دارندگان اين کارت مي توانند از خود پردازهاي دو بانک بزرگ امارات درهم دريافت کنند و ما در ايران معادل آن مبلغ را به ريال تصفيه مي کنيم.
      ;;;; معاون طرح و برنامه بانک پارسيان گفت:با محاسبات و تمهيداتي که در بانک پارسيان انجام گرفته ترتيبي اتخاذ شده تا بتوانيم به سپرده هاي ارزي 6 درصد سود پرداخت کنيم و اين محصول سپرده اي مخصوص ارزهايي همچون فرانک سوييس،دلار امريکا،و درهم امارت است که نوسان کمتري در قيمت هاي خود دارند.
      وي در همين خصوص اعلام کرد:در يک ماه گذشته به واسطه افزايش نرخ سود سپرده هاي ارزي 900درصد رشد داشته که از اين لحاظ در بانک بي سابقه است.

      ;;;; توده فلاح در بخش ديگر گفتگوي خود از طراحي و اجراي خدمت سپرده زرين با خصوصيات جديد در شعب بانک از اول دي ماه سخن گفت و در اين خصوص افزود:سپرده زرين که پيشتر سپرده اي 4ماهه بود به سپرده يک ساله تبديل شده و ويژگي هاي خاصي دارد که باعث افزايش جذابيت آن براي مشتريان خواهد شد.
      وي سپس به تشريح ويژگي هاي اين سپرده پرداخت و گفت: اگر مشتري سپرده گذار در پايان يک سال اول اقدام ه بستن حساب و دريافت سپرده نکند، از ابتداي سال دوم نرخ ســود سپــرده دو ساله را دريافت و براي تمام دوره يک ساله اول نيز مابه التفاوت نرخ سود يکساله نسبت به دوساله به وي پرداخت مي شود و به همين ترتيب تا پايان سال پنجم که هر ساله از اين نرخ به صورت تبديلي براي سال هاي ماقبل عمل ميaHshy;شود.
      معاون طرح وبرنامه بانک پارسيان همچنين با بيان اينکه بانک پارسيان تنها بانکي است که به صورت آني در شعب کارت نقدي صادرمي کندگفت:صدور آني کارت هديه مطابق با مبلغ مورد نظر مشتري در شعب خدمت ديگر بانک پارسيان است و امکانات سخت افزاري و نرم افزاري لازم در شعب فراهم شده تا بتوانيم بنا به درخواست مشتري متن مورد نظروي را نيز بر روي کارت هديه درخواستي چاپ کنيم.
      وي همچنين گفت: کارت هاي هديه در حال حاضر هم به صورت انفرادي و هم گروهي براي افراد و سازمان ها تهيه مي شود.
      ;;;; معاون طرح و برنامه بانک پارسيان در اين گفتگو به ويژگي هاي کارت خانواده به عنوان يکي از جديد ترين خدمات بانک پارسيان اشاره کرد و گفت:کارت خانواده که به زودي در شعب صادر مي شود، با توجه به قابليت هايي که براي آن در نظر گرفته شده داراي جذابيت زيادي براي مشتريان خواهد بود.
      وي در مورد ويژگي هاي اين کارت گفت:زمينه اي فراهم شده تا يکي از افراد خانواده که در بانک پارسيان حساب دارد بتواند تا سقف 10کارت را که متصل به حساب مذکور هستند براي اعضاي خانواده دريافت کند و دوره استفاده و سقف برداشت از اين کارت ها را نيز به دلخواه معين کند تا دارندگان اين کارت ها بتوانند از کارت خود استفاده کنند؛ با آن پول دريافت کرده يا از فروشگاه هاي مجهز به کارتخوان خريد کنند.
      ;;;; توده فلاح همچنين اعلام کرد:امکان کسر اقساط وامها به صورت خودکار در تاريخ مشخص در ماه توسط بانک پارسيان فراهم شده و در صورت اعلام مشتري،شعب بانک اقساط وام مشتريان را از حسابي که مشتري اعلام مي کند در موعد زماني مشخصي برداشت مي کنند و با اين کار مشتري تسهيلات گيرنده نيازي به حضور در شعبه براي پرداخت اقساط خود ندارد.
      ;;;; معاون طرح و برنامه بانک پارسيان همچنين از اعطاي امتيازاتي به مشتريان اعتباري خوش حساب بانک خبر داد و گفت:بانک پارسيان در حال حاضر اين مشتريان را براي دريافت کارت هاي اعتباري و دريافت تسهيلات جديد در اولويت قرار مي دهد و تخفيف هاي ويژه اي را در کارمزد خدمات به اين دسته از مشتريان مي دهد.
      وي همچنين به صدور کارت مشتريان ويژه(VIP)براي بيش از 500 نفر از مشتريان اين بانک اشاره کرد و گفت:اين مشتريان ويژه از امتيازات خاصي همچون تخفيف بيمه اي،دريافت خدمات بدون انتظار درشعبه،دريافت آسان تر تسهيلات برخوردار خواهند بود.
      ;;;; توده فلاح در بخش ديگري از اين گفتگو گفت: ما در بانک پارسيان ،امکان جذب کمک هاي مردمي براي مراکز خيريه اي همچون کميته امداد امام خميني(ره)، بهزيستي، محک و آسايشگاه کهريزک را به صورت آن لاين فراهم کرده ايم و به زودي خيرين مي توانند از طريق خود پرداز،پرداخت همراه و اينترنت بانک دستور پرداخت مبلغ مورد نظر خود به اين سازمان ها و موسسات را اعلام نمايند و به راحتي کمک مالي خود را به حساب آنها واريز کنند.
      معاون طرح و برنامه بانک پارسيان در ادامه اين گفتگو به برخي طرح ها و خدمات در دست اقدام بانک پارسيان هم اشاره کرد.

      ;;;; از جمله طرح هاي مــــــورد اشاره توده فلاح ،ايجاد صنـــــدوق سرمايه گذاري با درآمــد ثابت (Fix encome) با مشارکت شرکت تامين سرمايه امين، با مجوز سازمان بورس اوراق بهادار بود.
      وي در خصوص کارکرد و ماهيت اين صندوق گفت:کار اين صندوق اين است که اوراق سپرده هايي را با سود علي الحساب مشخصي که به طور معمول از سود سپرده هاي بانکي بيشتر است صادر مي کند و خريداران اين اوراق،از سود روز شمار و ساليانه اين اوراق برخوردار مي شوند.
      ;;;; معاون طرح و برنامه بانک پارسيان در اين خصوص گفت:اين صندوق درآمدهايش را از محل خريد اوراق با درآمد ثابت ،مشارکت و اوراق سهام معتبر و شناخته شده تامين مي کند.شخص خريدار اوراق سهام علاوه بر دريافت سود اعلام شده، در پايان دوره مشخص شده در صورتي که صندوق سودي بيشتر از حد مورد انتظار حاصل کرده باشد،مابه التفاوت سود علي الحساب و سود قطعي حاصل شده را نيز دريافت خواهد کرد.
      ;;;; معاون طرح و برنامه بانک پارسيان سپس به تمهيدات فراهم آمده به منظور صدور کارت هاي اعتباري گروهي براي سازمان هاي دولتي و خصوصي در بانک پارسيان اشــاره کرد و گفت: اين کارت ها در قالب عقــد قرض الحسنه و براساس مقررات بانک مرکزي تا سقف 6ميليون ريال و با تضمين سازمان ها براي کارکنان آنها صادر خواهد شد.