X
   
 
    • بیانیه کانون بانک‌های خصوصی/ شرایط بانک‌ها و موسسات مطلوب است

      بیانیه کانون بانک‌های خصوصی/ شرایط بانک‌ها و موسسات مطلوب است

      کانون بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: مردم شریف ایران اطمینان داشته باشند که همه بانک‌ها و موسسات اعتباری دارای مجوز از بانک مرکزی، تحت نظارت کافی قرار دارند.

      کانون بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی طی بیانیه ای با تبریک سال نو، توضیحاتی درباره فعالیت بانک ها  و موسسات اعتباری خصوصی داده که متن این بیانیه به شرح زیر است:

      با تبریک فرا رسیدن عید نوروز و آرزوی توفیق و شادکامی های فراوان برای مردم عزیر کشور به ویژه مشتریان نظام بانکی کشور و همچنین همکاران صادق و خدوم شبکه بانکی که همواره ارائه خدمات صادقانه آنان، سلامت مالی و روانسازی اقتصاد را برای جامعه به ارمغان می‌آورد و هرگز هجمه‌های بی پایه و حاشیه‌سازی های ناروا علیه نظام بانکی کشور نه تنها بر آنها موثر نمی‌افتد، بلکه در تسهیل مراودات بانکی مردم کوشاتر از گذشته و با خلق خدماتی نوین نمونه‌ای از مردم دوستی و شفافیت را به مشتریان ارائه می‌دهند.
      در این راستا، چقدر به جا خواهد بود که شرافت صنفی در رقابت های بین بانکی در جذب مشتری بیشتر، منابع و سپرده‌های افزون‌تر، آنان را به بیراهه نکشاند و به جای توصیف مزایا و خدمات با ارزش بانک خود با ناپسندی به مذمت بانک دیگر و اتصاف آنان به صفاتی نادرست از جمله «ورشکسته» یا «ناتوان مالی» و خلاصه آنچه در زبان دشمنان این آب و خاک به توصیف در می‌آید، سعی در جذب مشتری کنند.
      رفتار و گفتار تعداد انگشت شماری از کارکنان بانک ها در هنگام مراجعه مشتریان، که ظاهرا با نیت ایجاد اعتماد سپرده‌گذاران محترم به بانک متبوع خود و به منظور جذب منابع بیشتر انجام می شود، نباید با عباراتی ناخوشایند در جهت تشکیک اعتماد مردم به سایر بانک ها، و تضعیف توانمندی واعتبار آنها همراه شود زیرا این رویه ناسالم و عاری از منش حرفه ای بانکی می تواند باعث افزایش بی اعتمادی نسبت به سایر بانک ها و موسسات اعتباری شود.
      از اینرو کانون بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی، ضمن توجه به تبعات این رویه ناپسند برخی همکاران بانکی، به مردم عزیز کشور اطمینان می دهد حسب اظهار نظر مقامات محترم بانک مرکزی در مصاحبه های مختلف که ناشی از نتایج بررسی و نظارت دقیق آنان بر نظام بانکی کشور است، بحمداله تمامی بانک ها و موسسات اعتباری کشور از توان مالی خوبی برخوردار بوده و سپرده گذاری نزد هر یک از آنان تحت نظارت بانک مرکزی قرار داشته و توسط صندوق ضمانت سپرده ها تضمین شده است. در حال حاضر فعالیت موسسات غیرمجاز ساماندهی شده و تمام بانک ها و موسسات فعال در کشور تحت نظارت قرار دارند و جای هیچگونه نگرانی برای مشتریان و کارکنان بانک ها موجود نیست. 
      لذا از سپرده گذاران محترم و کارکنان شبکه بانکی در خواست می شود در صورت استماع چنین گفتاری از کارکنان بانک‌ها، که با منفی بافی و حاشیه سازی و جو منفی و رقابت غیرحرفه ای همراه است، مراتب را به ریاست همان شعبه و یا ادارات کل بازرسی بانک مربوطه اطلاع دهند.
      مردم شریف ایران اطمینان داشته باشند که همه بانک ها و موسسات اعتباری دارای مجوز از بانک مرکزی، تحت نظارت کافی قرار دارند و لذا نباید تحت تاثیر گفته ها و رفتارهای نامناسب و نادرست و غیرحرفه ای عده ای محدود قرار گرفته و به تخریب بانک ها و موسسات اعتباری توجه داشته باشند. در سال جدید توفیقی بیشتر برای همه، نشاط فراوان برای مردم و اقتداری دو چندان برای کشور آرزوی ماست.