X
   
 
    • مدیرعامل بانک پارسیان در گفت و گو با بورس پرس مطرح کرد:

      آینده درخشان در انتظار پارسیان/آخرین جزییات عرضه اولیه های بانک پارسیان اعلام شد /احتمال افزایش 54 درصدی سرمایه “وپارس”

      آینده درخشان در انتظار پارسیان/آخرین جزییات عرضه اولیه های بانک پارسیان اعلام شد /احتمال افزایش 54 درصدی سرمایه “وپارس”

      مدیرعامل بانک پارسیان با اشاره به اثر تعیین نرخ جدید تسعیر ارز بر صورت های مالی، گفت : با توجه به اقدامات انجام شده آینده درخشانی در انتظار بانک بوده و احتمال می رود که با درخواست افزایش 54 درصدی سرمایه وپارس در امسال موافقت و اجرایی شود .

      به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، کورش پرویزیان افزود : با توجه به مثبت بودن پرتفوی ارزی پارسیان ، تعیین نرخ جدید تسعیر بر تراز مالی بانک اثر مثبتی خواهد داشت.
      وی همچنین در ادامه دو مشکل اصلی نظام بانکی را مورد اشاره قرار داد و گفت : مساله اول برداشت شبانه از بانک ها به نفع دولت است که امید می رود این طلب از بانک مرکزی در دوره حضور رییس کل بانک مرکزی جناب آقای همتی حل شود.
      مساله دیگر مورد اشاره پرویزیان اجرای ماده 46 قانون رفع موانع تولید و حسابرسی ارزی بود که درباره آن گفت: حل و فصل، این مساله اثر بسیار مثبتی بر تراز مالی بانک پارسیان خواهد گذاشت.
      به گفته مدیرعامل بانک پارسیان، صورت های مالی گروه بانک پارسیان مطلوب، قابل ارائه و جذاب است اما محدودیت های ناشی از معوقات سنواتی، آثار تحلیلی بر صورت های مالی بانک دارد. با این وجود با توجه به فعالیت های انجام شده، آینده بسیار خوبی در انتظار مجموعه بانک و گروه پارسیان است.
      احتمال افزایش 54 درصدی سرمایه "وپارس"
      این مقام مسئول در خصوص آخرین وضعیت افزایش سرمایه 54 درصدی "وپارس" از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران گفت: این تامین مالی خوشبختانه توسط حوزه نظارت بانک مرکزی تایید شده اما در حوزه اخذ مجوزها اشکالاتی در ارتباط با نصاب سهامداری بانک وجود داشت که تقریباً حل و فصل شد .
      پرویزیان امیدوار است که پس از موافقت بانک مرکزی و سازمان بورس مجوز این افزایش سرمایه در سال جاری صادر شود . چراکه افزایش 54 درصدی سرمایه در نسبت های نظارتی و اعتباری و کفایت سرمایه بانک اهمیت بالایی دارد .
      سهام کدام شرکت ها در قالب عرضه اولیه واگذار می شود
      پرویزیان همچنین درباره عرضه اولیه زیر مجوعه های "وپارس" در سال جاری گفت: سال گذشته سهام دو شرکت اپال کانی پارس و لیزینگ پارسیان در بورس عرضه اولیه شدند. برنامه عرضه اولیه سهام گروه مالی پارسیان، سرمایه گذاری پارسیان، فولاد سبزوار و برخی شرکت های فین تک در زیرمجموعه داده پردازی در دستورکار وجود دارد. همچنین قرار شده که مجموعه در راه اندازی برخی پروژه های ملی با کمک سایر نهادهای مالی در راستای حمایت از تولید ملی مشارکت داشته باشد .
      وی درخصوص برنامه بیمه وحمایت از سهام بانک پارسیان مبنی بر انتشار اوراق اختیار فروش تبعی هم گفت: انتشار اوراق اختیار فروش تبعی در مجموعه گروه مالی پارسیان ( شرکت های زیرمجموعه و خود بانک ) در دستور کار قرار گرفته که به زودی جزییات آن اطلاع رسانی شده و عملیاتی می شود .

      گالری