X
   
 
    • اهتمام ویژه بانک پارسیان به اجرای قانون رفع موانع تولید / مردمی سازی و عرضه سهام و واگذاری اموال و املاک بانک/ جهش تولید و اشتغال زایی در همکاری نزدیک با بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)

      اهتمام ویژه بانک پارسیان به اجرای قانون رفع موانع تولید / مردمی سازی و عرضه سهام و واگذاری اموال و املاک بانک/ جهش تولید و اشتغال زایی در همکاری نزدیک با بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)

      مدیرعامل بانک پارسیان با اشاره به بهبود عملکرد مالی بانک پارسیان در سال 98 نسبت به سال قبل، مردمی سازی و عرضه سهام و واگذاری اموال و املاک بانک در راستای اجرای رفع موانع تولید و همچنین جهش تولید و اشتغال زایی در همکاری نزدیک با بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) را از اقدامات مهم بانک برشمرد.

      دکتر کورش پرویزیان، مدیرعامل بانک پارسیان در مجمع عمومی عادی سالانه بانک که به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت مجازی برگزار شد، ضمن تشکر از سهامداران، اعضای هیات مدیره، مدیران و تمامی پرسنل بانک پارسیان برای عملیاتی شدن برنامه ها و اهداف بانک، گفت: افزایش سرمایه بانک پارسیان در واپسین روزهای سال ۹۸ از محل تجدید ارزیابی دارایی ها در راستای کمک به ثبات و پایداری بانک صورت گرفت و امیدواریم که افزایش سرمایه از محل آورده نقدی سهامداران نیز در آینده‌ای نه چندان دور، عملیاتی شود.
      دکتر پرویزیان ضمن ابراز رضایت از اجرای بهینه خواسته سهامداران مبنی بر ایجاد ثبات و پایداری بانک افزود: بسیاری از برنامه‌ریزی های صورت گرفته با افزایش سرمایه بانک عملیاتی شده و امیدواریم که در رعایت قوانین و افزایش سرمایه بانک، بهبود مناسبی در خدمات رسانی بانک ایجاد شود.
      اجرای قانون رفع موانع تولید، از تکالیف مهم بانک پارسیان
      مدیرعامل بانک پارسیان با بیان اینکه بحث اجرای قوانین و به خصوص رفع موانع تولید از شاخص های اساسی به شمار می آید که مورد توجه شبکه بانکی است، افزود: در راستای اجرای رفع موانع تولید، بانک پارسیان با برنامه ریزی، اقدام به واگذاری اموال و املاک راکد و مازاد خود از طریق مزایده عمومی کرد و خوشبختانه نتایج مطلوبی از آن به دست آمد.
      دکتر پرویزیان در ادامه به اقدامات این بانک در باره جذب و جلب مشارکت های عمومی پرداخت و گفت: آماده سازی و عرضه سهام های ارزشمند بانک در بورس اوراق بهادار از دیگر اقدامات انجام شده در بانک است. خوشبختانه در تیرماه سال جاری عرضه ۲۰ درصد از سهام شرکت لیزینگ پارسیان در بورس انجام شد. همچنین پذیرش شرکت اپال پارسیان در بورس را به شکل مطلوبی شاهد بودیم که امیدواریم تا شهریور ماه سال جاری با حمایت سازمان بورس اوراق بهادار عملیاتی گردد.
      وی با تاکید بر اینکه بانک پارسیان، پایبندی به اجرای قانون و منجمله قانون رفع موانع تولید را جزو تکالیف خود میداند، گفت : اجرای این امور علاوه بر اینکه جزو وظایف بانک است، بی توجهی به آن عواقب و هزینه های سنگین مالیاتی را نیز در برخواهد داشت، لذا همه همکاران و مدیران عامل گروه بانک پارسیان مکلفند با اجرای دقیق بخشنامه ها و مقررات ناظر بر بانک اهتمام ویژه ای به این موضوع داشته باشند.
      افزایش تعداد سهامداران
      دکترپرویزیان در ادامه به اهم فعالیت های بانک در سال گذشته پرداخت و گفت : بانک پارسیان با استفاده از تمام ظرفیت ها و قابلیت های خود به انجام وظایف پرداخته به طوری که شاهد رشد تعدادی سهامداران بانک بوده ایم. ترکیب سهامداران بانک به نسبت گذشته از نظر کمی، از ۷۲ هزار و ۳۹۸ سهامدار به ۸۱ هزار و ۳۹۱ تن فراتر رفته است. البته این تعداد فقط شرکت اصلی بانک را شامل می شود و تعداد سهامداران مجموعه گروه بانک پارسیان شامل گروه مالی، گروه سرمایه گذاری و گروه فناوری، بسیار بیشتر از رقم ذکر شده است که با عرضه شرکت های گروه در بورس، سهامداران مجموعه گروه به چند میلیون نفر بالغ گردیده است.
      وی در ادامه به روزهایی که سهام بانک در جریان معامله و خرید و فروش قرار گرفته پرداخت و گفت:‌ تعداد روزهای خرید و فروش سهام در سال ۹۸ حدود ۲۲۲ روز بود. تعداد روزهایی که نماد بانک بسته بود عمدتاً به دلیل ارائه اطلاعات با اهمیت و افزایش قیمت سهم در بازه های زمانی مختلف و شفاف سازی ها بوده است.
      مدیرعامل بانک به ارتقای کیفی خدمات و عملیات بانکی طی سال ۹۸ پرداخت و گفت به رغم توسعه فعالیت ها، تعداد پرسنل بانک از ۴۱۵۰ نفر به ۴۰۸۳ نفر کاهش یافته است .
      وی تصریح کرد: البته این کاهش تعداد پرسنل بدون در نظر گرفتن افزایش قابل توجه کیفی و کمی فعالیت های بانک حاصل بهره گیری بیشتر از فناوری اطلاعات، بهره گیری از شرکت های گروه و نیز تعامل با شرکتهای دانش بنیان و فین تک و مجموعه های دیگر است.
      رشد تسهیلات اعطایی و سپرده ها
      دکترپرویزیان همچنین در ادامه از افزایش تسهیلات اعطایی شعب در سال ۹۸ خبر داد و گفت : رقم تسهیلات شعب از رقم ۱۷۷۴ هزار میلیارد ریال در سال ۹۶ به ۲۸۰۶ هزار میلیارد ریال در سال ۹۸ رسیده است .
      به گفته وی متوسط جذب سپرده ها نیز از ۳۳۸۲ هزار میلیارد ریال به ۳۸۰۵ هزار میلیارد ریال در سال ۹۸ رشد داشته است.
      وی همچنین افزایش تعداد شعب بانک در سطح کشور به حدود ۳۵۰ شعبه را مطلوب ارزیابی و خاطرنشان کرد :
      حداکثر سقف تعیین شده برای تعداد شعب حدود 450 شعبه تعیین شده است.
      افزایش مجموع درآمدها و دارایی های بانک
      مدیرعامل بانک پارسیان در ادامه به عملکرد مالی بانک اشاره کرد و گفت: مجموع درآمدهای بانک از ۱۴۸ هزار و ۶۱۷ میلیارد ریال در سال ۹۷ به ۱۵۶ هزار و ۶۵۲ میلیارد ریال بالغ شده است که البته به دلیل تحریم غیرقانونی، ظالمانه و یک طرفه آمریکا و نیز بالا بودن هزینه های ترازنامه بانک و بالابودن سود سپرده و همچنین هزینه های ناشی از معوقات انباشته در گذشته، همچنان تا هدف سودآوری بانک فاصله داریم که البته نسبت به مدت مشابه گذشته شاهد کاهش زیان و بهبودی بهتری در این بخش هستیم.
      وی همچنین از افزایش تسهیلات بانک از ۷۶ هزار ۷۰۰ میلیارد ریال به ۹۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال با نرخ رشد حدود ۲۳ درصد خبر داد و گفت : مجموع دارایی های بانک نیز از رقم ۱۲۳ هزار میلیارد ریال به ۱۶۳ هزار میلیارد ریال در سال ۹۸ افزایش یافته است.
      وی در ادامه گزارش خود از بانک پارسیان گفت : بعد از یک دوره نسبتاً طولانی، هیأت مدیره بانک موفق گردید با همکاری ارزشمند سهامداران عزیز و اعتماد آنها سرمایه بانک را از ۲ هزار و ۳۷۶ هزار میلیارد ریال به ۱۵۶ هزار میلیارد ریال افزایش دهد و انشاءالله به محض دریافت مجوز جدید افزایش سرمایه از بانک مرکزی و سازمان بورس، نسبت به برگزاری مجمع فوق العاده افزایش سرمایه اقدام خواهد شد که امیدواریم این افزایش سرمایه بالغ بر 200هزار میلیارد ریال گردد.
      وی همچنین خاطرنشان کرد: در مجموع با توجه به بهره وری نیروی انسانی بانک به سهامداران عزیز اطمینان خاطر می دهم که از نظر سرانه جذب درآمدها و سپرده ها سرانه و اعطای تسهیلات بانک پارسیان که هم اکنون نیز جزو بانکهای پیشرو در کشور محسوب می شود، ‌در سال جاری و آینده وضعیت مطلوبتری داشته باشد.
      سهم بانک پارسیان از بازار
      دکتر پرویزیان همچنین در مقایسه با بانکهای خصوصی، سهم بانک پارسیان ۱۵ درصد از مجموع سهم از سپرده های بانکی را تشکیل می دهد ولی سهم تسهیلات 18 درصد می باشد. وی علت سهم بیشتر تسهیلات در مقایسه با سهم سپرده های بانکی را حضور گسترده بانک پارسیان در پروژه‌های اقتصادی در بخش های مختلف ذکر و خاطرنشان کرد: بانک پارسیان در پروژه‌های بزرگی مانند ؛ طرح تولید کاغذ، مشارکت در طرح های فولادی، سنگان، گل گهر و سایر‌، طرح های مربوط به مواد اولیه و سرمایه در گردش شرکت های خودروساز و قطعه سازان، طرح های زیر ساختی در مناطق مختلف کشور، تسهیلات مربوط به حوزه فناوری های نو، مشارکت سندیکایی اکتشاف و استخراج نفت از میادین مشترک، طرح اکتشاف و استخراج از میادین مشترک نفتی یاران شمالی، مشارکت در تامین مالی پروژه گازرسانی، پالایش سپهر پارسیان، مشارکت در سندیکای گاز بیدبلند، پروژه های انتقال آب ( پروژه های آبرسانی خلیج فارس به کرمان و یزد)، پروژه های مربوط به حمل و نقل هوایی و ... ، حضور داشته است و با بازگشت سرمایه گذاری ها و تسهیلات اعطایی در سالهای آینده، درآمدهای بانک بهبود بیشتری خواهد یافت.
      وی یادآور شد : تسهیلات به شکل ارزی و ریالی بوده و بانک پارسیان نیز در حال حاضر مطابق با دستور بانک مرکزی دراین زمینه عمل می نماید.
      افزایش تعاملات و اعطای تسهیلات بانک به بنگاه‌‌های کوچک و بزرگ در سال جاری
      دکتر پرویزیان در ادامه از اعطای تسهیلات به مناطق محروم و روستایی و شرکتهای کوچک و متوسط و ... خبر داد و گفت : روند همکاری با بنگاه‌های بزرگ و کوچک اقتصادی را در سال جاری و آینده نیز ادامه پیدا خواهد کرد.
      سلامت روند اعطای تسهیلات ، اولویت مهم نخست بانک
      مدیرعامل بانک پارسیان در ادامه رعایت بهداشت اعتباری در اعطای تسهیلات کلان و سلامت روند و فرایندی پرداخت تسهیلات را اولویت مهم بانک پارسیان در سالهای اخیر ذکر و تأکید کرد : در این حیطه به گونه ای عمل می شود که با رعایت بهداشت اعتباری و نظارت مالی، منابع در پروژه مصرف گردد. البته این مسئله همواره جزو تاکید هیات مدیره محترم نیز بوده و در روند اعطای تسهیلات خرد نیز صدق می کند.
      به گفته وی طی برنامه مشترک بانک پارسیان با بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در سال گذشته ۱۰ هزار ۵۰۰ طرح در مناطق مختلف کشور انجام شده است که این رقم بر اساس پیش بینی های صورت گرفته در صندوق قرض الحسنه پارسیان به ۵۰ هزار طرح در سه سال آینده خواهد رسید که از نظر پوشش جغرافیایی طیف وسیعتری از مناطق کشور را شامل خواهد شد و همچنین به مناطق کمتر برخوردار تعلق خواهد گرفت.
      دکتر پرویزیان همچنین در خصوص تعیین تکلیف مطالبات عمده از سهامداران درخواست تفویض اختیار کرد تا در پرونده های مختلف، حسب شرایط خاص کشور و مقررات در حال تغییر و در چهارچوب برنامه های وصول بانک، به جای طرح دعوا در محاکم ]که طولانی مدت و پرهزینه است[ از طریق تفاهم در وصول مطالبات اقدام و با بکارگیری عایدی آنها در چرخه فعالیت های اقتصادی، مؤثرتر حرکت نمائیم.
      مدیرعامل بانک پارسیان در پایان به فعالیت های بانک در حوزه الکترونیک و دیجیتال اشاره و خاطرنشان کرد: این بانک در این حوزه برنامه های خوبی در حال اجرا دارد و امیدوار است در سال جاری بیش از گذشته، برنامه های حوزه فن آوری مالی بانک در کشور اجرا شود. هیأت مدیره بانک مجوز انجام سرمایه گذاری انسانی و مالی را با همکاری مجموعه فین تک هاو دانش بنیان ها صادر نموده که امیدواریم نتایج مطلوبی به همراه داشته باشد.


      گالری