X
   
 
    • لزوم بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور/ حساب افراد سودجو از صادرکنندگان واقعی جدا باشد

      لزوم بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور/ حساب افراد سودجو از صادرکنندگان واقعی جدا باشد

      مدیرعامل بانک پارسیان با تاکید بر لزوم بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور در شرایط فعلی، گفت: حساب سرداران صادرات کشور از سودجویان جداست.

      کورش پرویزیان درباره تبعات عدم بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور، اظهار داشت: ضرورت بازگشت ارز حاصل از صادرات موضوع مهمی برای کشور به ویژه در مقطع فعلی است. صادر کنندگان که سرداران صادرات خدمات و کالای ایرانی به خارج از ایران هستند و برای سربلندی نام ایران در حال تلاش و فعالیت هستند علاوه بر اینکه نقش یک فعال اقتصادی و درآمدزایی را دارند، برای اعتلای نام ایران و ایرانی در عرصه بین المللی نیز فعالیت می کنند.
      وی با تاکید بر اینکه باید منابعی که به سختی برای صادرات تجهیز شده، در قالب های مختلف به کشور بازگردانده شود، گفت: در شرایط فعلی که برخی فشارها و محدودیت‌ها به واسطه تحریم ایران از سوی کشورهای غربی وجود دارد، انتظار می رود تا از سوی صادرکنندگان نیز درک شود.
      مدیرعامل بانک پارسیان در گفت وگو با خبرنگار ایبِنا، با اشاره به اینکه باید حساب افراد سودجو از حرمت و موقعیت صادرکنندگان واقعی جدا باشد، افزود: برخی افراد صادرکننده واقعی نیستند و با استفاده از کارت های بازرگانی اجاره ای از مزیت مربوط به مقررات صادراتی اسفاده می کنند که بی شک از صادرکنندکان واقعی جدا هستند زیرا این گروه در هر حوزه و بخشی فعالیت دارند و از موقعیت های مختلفی از جمله خدمات، تولید، توزیع و ... استفاده می کنند. به عنوان مثال افرادی که از تسهیلات بانکی استفاده می کنند اما باز نمی گردانند.
      به گفته پرویزیان، اما صادرکنندگان واقعی علاقه مند به بازگشت ارز خود به چرخه اقتصاد کشور هستند و به عنوان حرفه‌ای ارزشمند و مهم در حال فعالیت و ورود به بازارهای جدید هستند که با توجه به این موضوع باید شرایط صادرکنندگان نیز درک شوند. همچنین این فعالان اقتصادی نیز از ظرفیت های موجود استفاده کنند و برای کمک به شرایط خاص کشور ارز خود را در قالب تجهیزات، کالا و... و روش هایی که بانک مرکزی تعیین کرده به کشور بازگردانند و منجر به خروج این ارز از کشور نشوند.
      وی در پایان تاکید کرد: این موضوع برای مردم، تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی، اتاق بازرگانی و ... اهمیت دارد و امید دارم تا به این گونه اقدامات ظرفیت اقتصادی کشور روز به روز افزایش یابد.