X
   
 
    • سیستم تلفنبانک نیوشا

      سیستم تلفنبانک نیوشا

      سيستم تلفنبانک نيوشا

      سيستم تلفنبانک نيوشا پارسيان يکي از سامانه هاي مهم اطلاع رساني مي باشد که در هر منو براي ورود اطلاعات مي توانيد از صفحه کليد ( تاچ تن) يا گفتار استفاده نماييد.در هر پيام در ابتداي هر گزينه عددي بيان مي‌شود که با آن عدد مي‌توانيد وارد منو شويد. مثلاً وقتي تلفن‌بانک اعلام مي‌کند «آيا تاييد مي‌کنيد 1.بلي 2.خير» هم مي‌توانيد از صفحه کليد عدد 1 يا 2 را فشار دهيد هم اينکه بگوييد بله/بلي يا خير.

      لطفاً در استفاده از تاچ‌تن به نکات زير توجه فرماييد:


            1. تلفن شما در حالت تن (Tone) باشد.
             2. از کليد مربع (#) مي‌توانيد براي قطع پيامي که در حال پخش مي‌باشد استفاده کنيد.
             3. در هر منو از کليد 9 براي برگشت به منوي قبلي مي‌توانيد استفاده کنيد.
             4. در انتهاي ورود اعدادِ چندرقمي مانند شماره‌حساب، رمز، تلفن، مبلغ و نظاير آن، کليد ستاره (*) را فشار دهيد. ولي براي ورود به يک منوي خاص تنها عدد آن منو را وارد نماييد.
             5. در واردکردن شماره حساب، براي وارد کردن «-» از کليد ستاره (*) استفاده کنيد. مثلاً شماره حساب 2-757231-2 را به صورت 2*757231*2 وارد کنيد.
             6. وقتي ورود اطلاعات در يک منو را با زدن يک کليد (تاچ‌تن) شروع کنيد، تلفن‌بانک انتظار دارد که بقيه اطلاعات را نيز به صورت تاچ‌تن دريافت کند و در آن لحظه و در آن منوي خاص ديگر
             صداي شما را دريافت نمي‌کند. به عنوان مثال وقتي سيستم به شما مي‌گويد رمز خود (مثلاً 1234) را وارد کنيد و شما عدد 1 را فشار داديد، سيستم ديگر به صحبت شما واکنش نشان نمي‌دهد
             و شما بايد بقيه اعداد رمز خود را وارد نموده و در انتها کليد * را فشار دهيد.

      در استفاده از گفتار به نکات زير توجه نماييد:


             1. محيطي که در آن قرار گرفته‌ايد نبايد داراي سروصداي خيلي زياد باشد به‌ويژه زماني که تلفن يا تلفن همراه شما در حالت آيفون (speaker) قرار دارد.
             2. گفتار شما بايد مرتبط با موارد درخواستي سيستم از شما باشد. مثلاً زماني که سيستم مي‌گويد «کدام رمز را مي‌خواهيد تغيير دهيد 1. رمز تلفن‌بانک 2.رمز انتقال وجه» شما مجاز به گفتن
             همين دو عبارت هستيد و اگر کلمات ديگري را بيان کنيد سيستم متوجه نمي‌شود.
             3. همزمان با پخش پيام سيستم شما مي‌توانيد درخواست خود را بيان کنيد. در اين حالت سيستم پيام خود را قطع مي‌کند و به صحبت شما گوش مي‌دهد. مثلاً زماني که سيستم مي‌گويد: «شما
             در منوي اصلي هستيد، لطفاً يکي از اين موارد را انتخاب نماييد [يک]عمليات‌بانکي [دو]عمليات کارت [سه] ...» در بين پخش جمله بالا و يا بعد از اتمام آن مي‌توانيد درخواست مورد نظرتان را
             بيان کنيد. البته در هنگام پخش برخي از پيام‌ها سيستم صداي شما را دريافت نمي‌کند که شامل مواردزير مي‌باشد:
             a. زماني که سيستم اطلاعاتي را براي تاييد به شما مي‌دهد. مانند هنگام خواندن شماره حساب يا رمز، بايد تا خواندن کامل آن صبر کنيد. مگر اينکه از کليد # براي قطع پيام استفاده کنيد.
             b. زماني که سيستم اطلاعاتي را به شما مي‌دهد ولي منتظر ورودي نيست. مانند زماني که موجودي شما را مي‌خواند.
             c. در زمان‌هاي انتظار که موزيک پخش مي‌شود. مانند زماني که در حال دريافت اطلاعات گردش حساب شما از سامانه مرکزي است.
             4. در بيان درخواست‌هاي خود، کلمات و اعداد را به صورت سليس و واضح بيان نماييد.
            5. در ورود اعداد شماره حساب به صورت گفتاري، اعداد را رقم به رقم و پشت سر هم وارد نماييد.
            6. براي اينکه سيستم اعداد را به صورت صحيح دريافت کنيد هر عدد را به صورت کامل و صحيح بيان نماييد.
             a. در گفتن «صفر» دقت نماييد تا حرف انتهايي «ر» به صورت واضح بيان شود.
             b. در گفتن «پنج» دقت نماييد تا حرف انتهايي «ج» به صورت واضح بيان شود.
             7. سيستم زماني به صحبت شما جواب مي‌دهد که يک مکث طولاني (حدود 1ثانيه) در انتهاي گفتارتان داشته باشيد. بنابراين در زماني که درخواست شما طولاني است (مانند بيان شماره حساب يا
             مثلاً عبارت «آگاهي از وضعيت چک‌هاي واگذار شده») بين درخواستتان نبايد مکث طولاني باشد.
             8. در واردکردن شماره حساب به صورت گفتاري، براي وارد کردن «-» از کلمات خط‌تيره، خط فاصله و يا ستاره مي‌توانيد استفاده کنيد.
            9. در هر منو مي‌توانيد از کلمه «برگشت» براي برگشت به منوي قبلي استفاده کنيد. (همانند کليد 9 در صفحه کليد).

      تماس با تلفن بانک نيوشا


            شما مي توانيد با مراجعه به هر يک از شعب بانک پارسيان در سراسر کشور نسبت به دريافت رمز حسابهاي خود به منظور استفاده از اين سيستم اقدام نماييد.