X
   
 
    • هشدار های ضرروی به مشتریان
      امنیت اطلاعات



      نکات امنیتی نگهداری از رمزهای بانکی















      تدابیر لازم برای خریدهای اینترنتی و استفاده از درگاه های پرداخت








      فیشینگ چیست؟







      نگهداری اطلاعات بانکی و جلوگیری از فیشینگ​

      مشتری گرامی بانک پارسیان
      • بـا عـدم واگـذاری کـارت بـانکی یا اطلاعات دسترسـی حساب بانکی به دیگران، ازخود در برابر اتهاماتی همچون پولشویی و معاونت در انواع جرایم محافظت نمایید.
      • مسئولیت هرگونه سواستفاده خلاف قانون از ابزارهای بانکی ( مانند کارت و حساب) نظیر استفاده در سایت های شرط بندی، به عهده شخص دارنده کارت و حساب می باشد. از در اختیار قراردادن اطلاعات کارت یا حساب خود به دیگران جدا خودداری کنید.
      • به منظور جلوگیری سواستفاده از کارت بانکی خود، در بازه های زمانی مناسب، نسبت به تغییر کلمه عبور آن اقدام نمایید.





























      هرگونه پیام دریافتی حاوی لینک یا فایل هایی با پسوند APK در پیام رسان های موبایلی با عناوین سهام عدالت، شکایت علیه شما، حکم جلب، یارانه و.... جعلی و دامی از سوی افراد کلاهبردار است.
      دقت کنید که کلیک بر روی لینک یا نصب این برنامه ها برابر با هک گوشی و خالی شدن حساب شماست.

      دریافت بروشورها


      اطلاعیه مهم

      اطلاعیه

      قابل توجه هموطنان ارجمند

      بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران طی اطلاعیه ای به دارندگان کارت های بانکی توصیه کرده است به منظور جلوگیری از سوء استفاده و برداشت غیر مجاز از حساب های دارندگان کارت های بانکی، از پیامک کردن شماره کارت، رمزهای اول و دوم، کد cvv2 و تاریخ انقضای کارت های خود به مراجع ناشناس خودداری کنند.
      شایان ذکر است، اخیرا، عده ای سودجو، پس از دریافت مشخصات کارت های بانکی برخی افراد از طریق پیامک، مبالغی را از حساب بانکی آنها برداشت نموده اند.

      اطلاعیه مهم

      به آگاهی استفاده کنندگان از کارت های بانکی می رساند:
      مشاهـده شـده است کلاهبـرداران در پـوشش انـتـقال وجـه از طریـق کارت بـه کارت و به دلیـل نا آشنـایی برخـی از دارنـدگان کارت های بانـکی باچگونـگی انتقـال وجه و یا استفاده از بخش زبـان انـگلیسی دستـگاههای خودپـرداز، اقدام به سوء استفـاده کـرده انـد.
      به آگاهی استفاده کنندگان از کارت های بانکی می رساند: گـزینـه " انـتقـال وجـه" فقط زمانـی به کار می رود کـه قصـد دارید مبلغی را به کارت یا حساب سپرده دیگران منتقل کنید.
      بـرای حصول اطمینـان از واریـز وجـه بـه کارت یا حسـاب سپـرده خـود، علاوه بر دسـتــگاه خــودپـرداز می توانیـد از خـدمات اینـتـرنـت بانـک، تلفنبـانـک و ... نیـز استـفــاده کنید؛ اما چنانـچه مایـل به استفـاده از دستگاه خودپرداز برای ایـن منـظـور می باشید، تنها از گزینـه "موجـودی" استـفـاده نـمایـیـد.
      نقـل و انتـقال ارز، واریـز به سپرده های ارزی و برداشت از آن ها از طریق دستگاه های خودپرداز غیر ممکن است وگزینـه زبـان انگلیسی این دستـگاه ها بـرای این نقـل و انتقـالات در نظر گرفته نشده است و فقط همان امکانـات موجود در دستگاه خود پرداز به زبـان فـارسـی را بـرای افـرادی که به این زبـان آشنـا نیستنـد، فـراهم می کند.


      اطلاعیه مهم

      بدین وسیله به اطلاع هموطنان و مشتریان ارجمند می رساند:
      اخیرا عده ای سودجو طی تماس با منازل برخی از هم میهنان گرامی، ادعای برنده شدن آنان در جشنواره های مختلف پارسیان را مطرح نموده و از ایشان می خواهند که با ارسال یا واریز وجه به نشانی یا حسابی، منتظر دریافت جوایز خود باشند.
      بانک پارسیان از همه هموطنان و مشتریان ارجمند تقاضا دارد، با این گونه تماس ها هوشیارانه برخورد کرده و آگاه باشند که در صورت برنده شدن جایزه مشتریان حساب های قرض الحسنه و یا دارندگان کارتخوان های فروشگاهی، از طریق مجاری رسمی و شناخته شده همچون مطبوعات و سایت اینترنتی بانک اقدام و مطابق روال معمول، جوایز مشخص شده بی واسطه ، به حساب پارسیان برندگان واریز خواهد شد.
      همچنین برای ایضاح ذهن مخاطبان و هموطنان ارجمند، به آگاهی می رساند;بانک پارسیان هیچ ارتباط و دخالتی در ضرب، توزیع و فروش سکه های طلایی که به نام «پارسیان» تولید و در جامعه فروخته می شود ندارد و بدیهی است قانونا هیچ گونه مسئولیتی نیز در قبال انتشار و فروش سکه های یادشده به عهده نخواهد داشت.

      اطلاعیه مهم

      بـر اسـاس گـزارش هـای رسیـده از بانـک مرکـزی گـاهی افـرادی سـود جـو، با تـماس تلفنـی و یـا ارسـال پیـام کوتـاه به تلفـن همـراه شما، در پـوشش پـرداخت وام کـلان و یـا اعلام برنـده شـدن آنـان در قـرعـه کشـی های کـلان و یـا اعلام برنـده شـدن آنـان در قـرعـه کشـی های مختـلف، اقـدام به سـوء استـفاده مـالـی و کلاهبـرداری و برداشت وجـوه به صورت الکترونیـکی از حساب بانـکی شمـا می کننـد.
      لازم است در ایـن گونـه مـوارد ، پیـش از هـر اقـدامی از درستـی منبـع تـماس مطمئن شوید و بـدون دادن اطلاعـات حسـاب خـود بـه دیـگران، موضـوع را بـا مـراجع ذی ربـط درمیـان بگذاریـد.

      فایل پیوست